söndag 25 oktober 2009

Sist

Det är när man ligger sist man får bekänna färg...

Efter dagens derbyförlust är Hammarby sist i den Allsvenska tabellen. Derbykonkurrenterna AIK leder. Om matchen finns inte så mycket att säga. Kamp, nerv och långt ifrån skönspel.

När jag lommade hem i regnet så såg jag åtminstone fram emot att få se Olympique de Marseille ta sig an PSG - det stora klassikermötet i franska ligan. Tyvärr hade flera spelare i PSG drabbats av svininfluensan så matchen ställdes in...

Jag får dra täcket över huvudet och "se fram" emot en ångetsladdad vecka som avgör om Hammarby lirar i Superettan nästa säsong...

2 kommentarer:

Unknown sa...

...Vi leder serien och bajen åker ur (klapp klapp)

Shacdefreude är den enda sanna glädjen, eller hur var det nu?

Jag tycker dock att matchen var otroligt väl genomförd av det svart-gula laget förutom de 10 minuter när ni gjorde målet och satte lite press efter det.

Ni har en bra vänsterkant men det är tyvärr allt ni har.

Bye bye bajen, jag kommer sakna derbyna nästa år.

Ibrahim sa...

Jag förstår din skadeglädje, jag kände samma sak 2004 när ni rykte.

Men som du säger så missar man derbyn. Match mot Mjällby och Åtvid är nog inte like hett eller...?

AIK känns oerhört stabila. Det var svajjigt när 1-1 målet kom och ca 10 minuter efter det. Men sett till det hela så är Gnaget naturligtvis starkare...vilket stör mig...

Det blir en tuff match på söndag nere i GBG. Tror dock Gnaget ror hem det. För Bajen blir det "90-tal" och kräftgång i ettan.