tisdag 31 augusti 2010

Snöpligt Bajen!

Efter att bara fått 1-1 mot Jönköping igår, på Söderstadion, så ser det mörkt ut för Hammarby. De senaste omgångarna har det känts realistiskt med en kvalplats men det tåget verkar nu ha gått. Den här säsongen har Bajen underpresterat mot lag de ska slå. Jag tänker på Brage (förlust hemma och borta), Öster (förlust hemma), endast två poäng i dubbelmötet mot Falkenberg i somras och till det kan nu skrivas en förlust och en oavgjord mot Jönköping. Det är för dåligt!

Inför säsongen i Superettan trodde jag på en nytändning. Förra höstens ångest skulle vara som bortblåst. Jag åkte ner till premiärmatchen mot Ängelholm med några goda vänner, ca 2000 övriga "bajenvänner" och en stor dos optimism (och några bira innanför västen). Allt kändes bra...fram till Ängelholms 2-2 mål och en stund senare 3-2 mål. Då insåg jag och många andra att denna säsong skulle bli tuff...Efter premiärmatchen har ångesten suttit som en våt kavaj på min överkropp.

Det är inte över ännu men mentalt är jag förberedd på ännu en säsong i Superettan. Ska man se något positivt med det hela så är det att Bajen nu har chans att krympa sin kostym och få ordning på sin ekonomi. Nästa år vet klubben vad spel i Superattan innebär och hur svår serie det är. Det är ingen serie man glider igenom med ett flin på läpparna. Jag hoppas nu på final i Cupen och en bra avslutning på serien.

Forza Bajen!

Inga kommentarer: